<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d35535922\x26blogName\x3dThe+Fairytales,Wife+and+a+Mother\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://july80.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://july80.blogspot.com/\x26vt\x3d-141458345386424039', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

The Fairytales,Wife and a Mother

Let me tell you one story, once upon a time ...
 

Mariam tetamu kerajaan Johor

Mariam Johari, 86, yang dijangka tiba ke negara ini malam ini akan diletakkan di bawah tanggungjawab kerajaan Johor bagi memastikan wanita kelahiran Plentong, Johor Bahru itu dapat menemui anak serta keluarga yang ditinggalkan sejak 64 tahun lalu.

Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan dan Kesihatan negeri, Datuk Halimah Mohamed Sadique, berkata Timbalan Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk A Ghaffar Abdullah diberi tanggungjawab menguruskan Mariam ketika berada di Johor.

Katanya, Mariam akan menginap di sebuah hotel berdekatan Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) kerana penerbangannya dijangka tiba kira-kira jam 11.30 malam dan beliau hanya akan dibawa dengan kenderaan khas ke Kota Tinggi, pagi esoknya.

Beliau berkata, pentadbiran Hospital Kota Tinggi (HKT) juga sudah diarah menyediakan ambulans untuk mengiringi Mariam dari KLIA bagi memastikan wanita itu menerima bantuan segera berikutan masalah kesihatannya.

“Sebaik beliau mendarat di KLIA, semua urusan membawa Mariam balik ke kampungnya menjadi tanggungjawab Kerajaan Johor dan apabila sampai di Johor, beliau hanya akan menghabiskan masa enam hari itu untuk bersama keluarganya.

“Beliau seharusnya diberi peluang bersama keluarga dan bukan hanya menjadi bahan untuk dokumentari Korea Broadcasting System (KBS),” katanya di sini, semalam.

Mariam akan balik ke Malaysia menaiki pesawat Korean Air bersama anak tirinya, Ji Yong Un, 56; isteri Ji, Shin Sook Hyun, 56; anak Ji, Ji Dong Uk, serta dua wakil KBS.

Halimah berkata, selepas dua anak Mariam balik dari Korea Selatan baru-baru ini, kerajaan negeri sering berhubung dengan Kedutaan Malaysia di Seoul, untuk membawa balik wanita itu ke Malaysia.

“Kali terakhir kami berhubung dengan kedutaan kita di sana pada minggu lalu, tetapi dimaklumkan Mariam belum bersedia ke Malaysia kerana kesihatannya tidak mengizinkan.

“Bagaimanapun selepas itu, kami dimaklumkan KBS sudah menguruskan kepulangan Mariam dan kerajaan negeri berterima kasih kepada stesen penyiaran itu, tetapi saya ingin tegaskan apabila sampai di Johor, program Mariam hanyalah untuk bersama keluarganya bukan dibawa ke tempat lain sebagai bahan untuk dokumentari... itu permintaan anak Mariam sendiri,” katanya.
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

» Post a Comment
 
   





© 2006 The Fairytales,Wife and a Mother | Design by pHiz.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.